Saturday, January 1, 2011

Selamat Datang 2011

Dah lama tak update blog...rasa2 cam nak wat blog baru, wajah baru, cerita baru...tetapi nampaknya usaha gagal...hahahaha...pakai jer la yang lama ni...
2011...azam baru aku nak kumpul harta....ups! memang mata ada duit...camner? nak kumpul harta kenalah kurang enjoy,bercuti, jalan2 cari makan n yang utama...kena kurangkan shopping? can i?huh...akan aku cuba juga...
Setelah 4 tahun lebih perkahwinan aku...aku makin mengenali insan yang bernama Norman Jamil...atau aku lebih suka gelar dia AbangAmoi...sebab Amoi gelaran masa dia sekolah dulu...kulit putih, gebu, sesuai....tapi dia bukan lembut tau...hahahaha...sekarang tak lagi la...biler dah kerja kulit gebu n putih tu dah bertukar menjadi kelabu asap...tapi sayang aku pada dia tak pernah berubah...cinta pertama atau cinta monyet yang aku tak sangka akan jadi cinta terakhir hingga ke alam perkahwinan...terima kasih sayang kerana hadir dalam hidup ini...takkan ada org lain yang boleh jadi penyabar n cool mcm AbangAmoi...i luv u so strong! hahahaha....
Precious aku yang pertama tentulah princess aku....... Dhia Nur Qaisara.... dah besar anak mama...sekarang umur Dhia 3 tahun 6bulan...dah masuk tahun kedua persekolahan.. aku sengaja hantar dia sekolah awal (masa 2 tahun 6 bulan) . Dhia suka menulis,mewarna dan suka tgk buku2 dr kecil lagi...ada orang kata...hantar awal sekolah,anak bosan...tapi Dhia tak...hari cuti pun dia nak ke sekolah...be a good girl sayang!
Precious aku yang kedua pulak tentulah si hero yang hebat...kenapa? Muhammad Danish Amsyar ni tak tahu duduk diam seminit pun kecuali tidur...tangan dia tak berhenti diam dan ader jer yang dia nak buat...anak mama yang ni pun dah besar n cerdik...dah nak masuk 1 tahun 4 bulan..Danish jalan di umur 9 bulan, gigi penuh masa 11 bulan, pertumbuhan yang cepat n sihat..dulu Danish selalu
jatuh ke belakang sampai masuk2 hospital...tapi sekarang dah tak lagi...Danish dah pandai bawak basikal n main di taman mainan...play learn more!
Precious yang lain-lain akan menyusul datang yer......hehehehe......kedua2 anak aku dilahirkan secara pembedahan...kalau ikut perubatan aku cuma ada satu lagi peluang sebelum aku tutup kamus...tapi siang malam aku berdoa...harap2 akan datang tuhan memberikan aku keajaiban untuk memeberi peluang aku bersalin normal dan boleh melahirkan lebih ramai anak...anak pada aku adalah anugerah yang tidak ternilai...anak adalah rezeki dan pengerat antara aku dan dia....mama sayang kamu semua!

No comments: