Tuesday, January 29, 2008

Aku.....!

Mengenang kembali zaman persekolahan......

Aku dilahirkan pada tahun 2001. Mama aku seorang perempuan yang bekerjaya dan berdikari. Ke mana sahaja dia pergi dia akan pergi bersama aku. Dia akan memimpin tangan aku dengan penuh kasih sayang.....walaupun dia telah mempunyai seorang budak perempuan yang bernama Dhia tu....aku tak kisah....Dhia juga aku bawa bersama. Ku bawa mereka ke hulu dan ke hilir. Kadang2 aku bawa juga AbangAmoy yang banyak merawatku ketika aku sakit. Jauh perjalan dan percutian kami. Boleh katakan satu semenanjung ni aku dah pergi. Seronok bersama mereka.

Tapi sekarang aku sering sakit. Sakit sana dan sakit sini. Seluruh tubuhku dan bahagian dalaman ku sakit.Hatiku perlu dibedah dan ditukar baru...mungkin memerlukan belanja ribuan ringgit. Aku faham apa yang menghantui mamaku.....

Aku ditinggalkan! Aku diberi kepada orang yang aku tidak kenali. Kulihat mama pergi sambil sayup memandangku...Aku sedih. Mama telah tinggalkan aku dengan seribu alasan. Kerana kerosakan hati ini aku terpaksa diberikan kepada yang mampu untuk dirawat.

Kini aku berada diwad bersama rakan2 yang lain. Berpanas berhujan.....menunggu ada insan yang datang untuk mengambil. Tapi aku mengerti...mama ada alasan untuk ini. Moga mama tidak lupakan aku dan aku mendapat pengganti yang baik. inilah nasibku...aku yang dinamkan WAJA....

No comments: