Saturday, August 11, 2007

Sian Dhia...

Sekarang ni Dhia tgh demam, selsema n susah bernafas.....mula2 aku ingat Dhia demam biasa. Memang kejap2 badan dia panas sangat. Beberapa malam aku tak dapat tido nyenyak sebab jaga dia takut badan Dhia panas. Berulang dari tempat kerja ke rawang sebab aku takut duduk rumah sorang dalam keadaan Dhia macam tu...memang letih..malam pulak tak dapat tido...baru aku tahu kasih ibu bagaimana.

Bila Dhia ok...aku gembira sangat...aku ingat Dhia dah sembuh dari demam biasa....tapi selsemanya makin teruk. Aku bawak jumpa pakar, lepas ambil darah doktor sedut lendiran dalam hidung Dhia...menangis sekuat hati Dhia masa tu. Memang sedih tgk anak kita menjerit...dengan aku2 sekali nangis. Lawak betul! Malu jer! Banyak sangat lendiran keluar.
Semalam, bila tgk Dhia macam dah sembuh, aku bawak dhia pg MPH bookfair....aku belikan Dhia buku2 yang berwarna-warni...Dhia suka sangat. Lepas tu kami tgk wayang..baru sepuluh minit wayang start...Dhia dah pun tido. Dalam panggung tu sejuk sangat....aku dengar Dhia macam bernafas kuat....risau sangat.
Tadi aku dapat result dari doktor...doktor kata darah Dhia ada jangkitan kuman dan mungkin Dhia boleh kena lelah. Malam tadi aku dengar nafas Dhia kuat sangat macam org berdengkur...sayu hati bila tahu anak kita tak sihat. Aku tak tahu apa nak buat...sedih menegenangkan si anak kecil terpaksa berdepan dengan kesukaran.....tapi satu jer...walaupun Dhia susah bernafas...Dhia tetap tersenyum....
Doakan Dhia cepat sembuh yer.....

Image002

No comments: