Thursday, April 16, 2009

Percutian Cherating

Alhamdulillah aku sudah pun beransur sembuh. Kesempatan ini aku gunakan pergi bercuti bawa Dhia. Sian Dhia dah berbulan terperap kat rumah. Sambil umah adik aku kat Terengganu, aku pun ambil peluang pergi ke Cherating.
Seronok Dhia jumpa air. Belum sempat tukar baju dia dah ke laut. Berani betul. Sorang2 jer berlari turun ke kaki air. Kat situ juga aku baju dia...ketawa kekek2 dia jumpa air. Puas betul Dhia main air laut.
Dan masa tu juga la hati aku sayu...di laut yang sama suami tercinta sedang mencari rezeki. Sekarang dia kat Miri...apa lagi aku pun katalah..."Angin sampaikan rindu aku eh...ombak sampaikan salam aku!" Hahaha jiwang! tapi memang sayu!
Tapi semuanya terubat bila aku tanya Dhia..." Papa mana?" Dhia spontan jawap dengan pelat..."Papa eje...cayi uwit..Dhia...mama...baby!" Bijak anak mama! Takperla...nanti papa balik kita jalan sama2 eh!
Insyaallah minggu depan aku n Dhia akan ke Sarawak pula...nanti aku upload gambar n cerita percutian ke sana lak. Jumpa lagi.

No comments: