Wednesday, August 4, 2010

Pembuka Ogos 2010

Dah lama tak menulis....kerana kesukaran yg teramat terpanggil untuk aku menulis semula...
Mulanya aku yg demam...menggigil...tak keruan...suhu mencecah 40C...telinga berdengung dan semuanya jadi tak menentu...dan yg pastinya aku amatlah sedih kerana hubby ku br jer pergi kerja...
Lepas tu anak2 lak yang demam...lagi panas...Dhia sampai 41C...tapi dengan muka kesian dia merayu jgn bawak dia ke hospital...
Dhia: tak nak hospital...dhia makan ubat...mama letak ubat...dhia dah baik dah.
shian aku tgk muka dia...Dhia memang dah serik...dulu dia penah masuk wad kerana demam...dah rasa camner kena cucuk 5-6 kali untuk cr urat masuk air..2 kali lak tu...aku pun menangis masa tu..rasanya masa tu dhia setahun lebih kot..
Aku pun sekarang berbelah bagi jer...bila demam panas sgt rasa nak bawak gak gi hospital...tapi mengenangkan kesakitan kena cucuk tu...aku berjaga sepanjang malam...letak tuala basah pada depa berdua...masuk ni dah 3 malam aku berjaga...total jam tido 3 hari cuma 3 jam setengah...kepala berat sgt...
Hanya deraian airmata jer yg temankan aku sekarang...rasa tak kuat semangat aku...time ni la aku rasa cam nak hubby balik jer...dugaan yg paling berat aku rasa....aku tak kisah if aku sorang yg sakit...aku tak kisah beranak operation sorang2...aku tak kisah berpantang tapi kena drive ke hulu hilir bawak anak ke klinik, beli susu n pampers...tapi aku tak kuat nak tanggung sorang2 kesedihan bila tengok anak2 sakit...aduh...dugaannya!
Harap sgt kesedihan ini akan berlalu...
Aku bersyukur kerana ada hubby yg sentiasa menyokong aku walaupun dr jauh...kata2 semangat n suara dia dah cukup reload semangat aku....aku akan jaga permata hati hubby sebaik mungkin....doakan aku tabah!

No comments: