Tuesday, October 6, 2009

Permata Hati Kedua


Alhamdulillah semuanya telah selamat!

Aku telah selamat melahirkan bayi lelaki seberat 4kg (setakat minggu kelahirannya dialah baby terbesar) secara pembedahan pada 28 September 2009 di Hospital Segamat jam 11.12 pagi.

Naper operation lagi? Fuh susah nak cakap...dugaan tuhan! Dan mungkin ada hikmah aku takkan ader anak yg ramai seperti yg dirancang. Hanya 3 peluang dari 8 yang dikehendaki. Takperla...tuhan mengetahui segalanya.

24 hb.. aku disahkan air ketuban telah berkurang ke tahap yg mungkin membahayakan. doktor kata aku tak boleh dipaksa bersalin kerana luka lama masih baru..ubat gesa tu akan bahayakan luka tu.

27hb..air ketuban menjadi tahap yg mebahayakan baby aku. Ader kontraksi yg menunjukkan aku boleh bersalin malam tu. Doktor menjangkakan anakku hanya 3kg ke 3.5kg. jika lebih, dan jika aku bersalin normal...ader kemungkinan jahitan lama akan terkoyak akibat kontraksi atau kelahiran besar tersebut dan perlu dibedah untuk menjahitnya...2 kali sakit.

Malam tu aku berdoa pada tuhan...jika ditakdirkan aku bersalin normal aku redha bersakit2. Tapi jika takdirnya aku bersalin operate aku juga redha....makanya tidak bersalin la aku...

28hb..doktor bergegas suruh aku bersiap untuk operation. Fuh...takut sungguh. Dulu aku ambik 1st class...seuanya ok..tak sakit. Ubat mahal, layanan pun ok. Kali ni memang betul...ubat epidural tu jer dah menyakitkan aku...lepas operate jgn cakap...2 hari aku menangis kesakitan. Ubat tahan sakit pun dah tak jalan.

Tapi memang berbaloi....4kg tu...alhamdulillah..dah sepasang anak mama.

Buat Muhammad Danish Amsyar...selamat datang ke dunia mama n papa. Jadi anak yg baik dan terbaik.

Buat Dhia Nur Qaisara...jgn nakal2 yer...mama tetap sayang kamu!

Buat suamiku...itulah bukti kasih isteri buat kamu!

No comments: